ضرورت اجرای غیر نقدی گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
نوشته شده توسط : مرتضی

كساني كه موافق هستند مشكل مالي و اجاره خانه و خريد جهيزيه و بيمار خاص ندارند والله اگر يك روز شرمنده‌ خانواده مي‌شدند آنوقت مي‌فهميدند كه اگر فقر از دري وارد شود ايمان از پنجره بيرون مي‌رود!

۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۱۰:۲۴:۵۹
 
تا پايان سال اجرا نكنيد كه حداقل اين 5 ماه را با آرامش و خوبي پشت سر بگذارنيم.

۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۱:۲۸:۳۶
 
خوبه روتون شده این مقاله رو بنویسید.در مورد این جمله تون هم که گفتید"جرای گام اول قانون هدفمند کردن یارانه ها اگرچه با موفقیت توانست رشد فزاینده مصرف حامل های انرژی را کاهش دهد"==اگر میخواهید موفقیت آمیزتر بشه قیمتشو دوبرابر کنید مصرف پایینتر میاد.خوبه؟

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۱:۰۲:۳۷
 
بهترین راه حل: حذف کلیه پرداخت های نقدی و ردیف بودجه ارگان ها و سازمان هایی که با نام های مختلف قرار هست متولی مستضعفین و اقشار کم درآمد جامعه باشند و در عوض ایجاد ساختار پوشش همگانی بیمه تامین اجتماعی و بیکاری برای همه افراد جامعه است.

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۲۴:۱۹
 
اخوی
ماشین بنزین میسوزونه. پس باید سهمیه داشته باشه.
یک خانواده که زن و مردش شاغل باشند و دارای ماشین با تز شما بابد چکار کنند؟
پول اضافه بنزین رو هم که به نقدینگی جامعه اضافه کردی.
2-کارت انرژی خوبه اما نه اینکه باز باهاش نقدینگی تزریق کنی تو جامعه
3-کارت سوخت در ابتدا قرار بود برای سنجش مصرف واقعی هر دارنده ماشین راه اندازی شه. یعنی پمپ های بنزین مقداری بنزین به مردم شهر بدن که در شهر مصرف میشه. تا قاچاق نداشته باشیم. که یه شخصی کل طرح رو به بیراهه برد.هنوزم قاچاق داریم.
-شما هر مسیری میری حمل و نقل عمومی داره؟...

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۳۰:۱۰
 
آقایا اصولگرا بسه دیگه ... کافیه بخدا .. .

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۶:۰۱:۲۳
 
با اين دلار آزاد فروشي دولت كه نقش بسزايي در گراني اخير داشت وفشار مضاعفي را بر مردم تحميل كرد اگر قيمت هيچ كالايي بالا نرود ومبلغ يارانه سه برابر هم بشود بازجبران گراني يك ماه گذشته را نمي كند.

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۲۴:۱۵
 
ببخشید شما؟

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۷:۰۲
 
با این وضع باید مردم چه کنند؟

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۲:۰۸
 
تورابخداحرف از هدفمندي نزنيد كه ما هيچ خيري ازمرحله اول نديديم به غير از تورم وگراني وورشكستگي شركتهاو...

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۳:۱۳
 
عقب نشینی در اجرای گام دوم قانون از دشمنان به شکست نظام تعبیر خواهد شد که به مصلحت نیست به نظر من باید گام دوم هر چه سریعتر مطابق قانون اجرا شود و اگر کمی اثرات تورمی داشته باشد هم مطموئن باشید مردم با متانت تحمل می کنند چون هم مسئله ی آبروی نظام در میان است و هم بالاخره همه می داننند بزرگترین جراحی اقتصادی تاریخ ممکن است عوارض جانبی اندکی هم داشته باشد

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۱:۵۴
 
شما که تصویب کردی هدفمندی در گام دوم انجام نشه چی شد حالا این تیتر رو میزنی معلومه ...توش چه خبره

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۱:۰۵
 
بله برای شما که ماشین داری و هر موقع مجانی میری بنزین میزنی و توی شهر میچرخی و.... خیلی خوب بوده

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۹:۲۳
 
جالب بود

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۸:۳۵
 
از اول هم قصدشون همین بود که بنزین لیتری 1000 بشهو این یارانه هم نخود کیشمش بود که مردم کم کم عادت کنند به بنزین لیتری 1000 و بعد هم نخود کیشمش دیگه ندن

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۷:۲۷
 
شما را به خدا بیش از این کمر طبقه متوسط و ضعیف را تحت عنوان هدفمندی و ...نشکنید . دور اول هدفمندی فقط به نابودی مردم عادی انجامیده است و طبقه مرفه سر جای خود با قدرت ایستاده و توانمندیش هم بیشتر شده است این طرحها فقط باعث تورم و گرانی است و فشار آن هم روی طبقه مستضعف متمر کز میشود . بی عدالتی قبل از هدفمندی بسیار آبرومندتر از عدالت دوره هدفمندی بود . طرح هدفمندی بیشتر انتقال مشکلات از روی دوش دولت به دوش ملت بود . امروز تورم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی و هرج و مرج قیمتها در بازار دیگر توان و رمقی برای مردم نگذاشته است تا بتواند دور دوم هدفمندی را هم تحمل کنند و منفجر نشوند .


۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۲:۳۰
 
بسم الله الرحمن الرحیم
بحث مصرف سوخت کشور و مشکلات آنرا باید بر اساس واقعیت نگاه نمود نه بصورت علامتی مهار نمود ما باید برنامه های نظام اجتماعی جامعه را به گونه ای تدوین و تعیین و جاری نمائیم که مردم ما در طول هفته نیازی به استفاده از اتومبیل های شخصی برای سرکاررفتن نداشته باشند و در پایان هفته فقط برای اوقات فراغت استفاده کنند و قیمت بنزین نیز باید عقلائی و اگر میسر باشد به اندازه نیاز مردم تولید و با قیمت تمام شده در اختیار مردم گذاشت اینکه قیمت سوخت تغییر کند ونرخ همه اجناس و کالاها تغییر کند این نشانه عدم برنامه صحیح اقتصادی کشور است سوخت نرخ خودش دارد و هر جنسی هم نرخ خودش یک وانت بار که میخواهد بار ببرد مگر چند لیتر بنزین مصرف میکند برای حمل بارش که بخواهد اینقدر اثر نامطلوب بر نرخ همه اجناس بگذارد بیائید واقعیتها را ببینید ما خواه ناخواه روزی مجبور میشویم به نرخ واقعی برسیم اما مهم این است که نرخ واقعی را بر اساس چه واقعیتی تعیین و جاری نمائیم ما باید برنامه استفاده درست از خودرو تدوین و اجرا نمائیم
اینک برای اینکار باید شاخصهای نیاز به خودرو را شناسائی و سپس نیازهای مردم را نسبت به آن شاخصها که عا مل نیاز و استفاده از خودرو است شناسائی و آن نیازها را درست و مناسب تامین تا براساس واقعیت مردم خودشان از خودرو استفاده نکنند به غیر از یک قشر خاصی که درآمدشان از این راه است هم سطح سلامت جامعه و هم سطح خدمات بالا برود .30/7/91 ایلام فرزاد دوستی

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۰:۳۵
 
قرار بود عدالت در توزیع ثروت باشد نه عدالت در توزیع فقر



۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۹:۲۱:۴۲
 
هر چند ديگر سايت‌تان خنثي شده است و نظرات را خيلي كم و به ندرت چاپ مي‌كند ولي اين موضوع را مطرح مي‌كنم كه حقوق كارگران و كارمندان اوايل سال به ميزان خيلي كم زير 10 درصد افزايش يافت ولي با هر گران شدن ارز و طلا همه فروشندگان محصولات خود را چند نوبت گران كردند تنها كسي كه در اين ميان ضرر كرد همين قشر زحمتكش كارگر و كارمند است در مورد سهميه بنزين هم از اول اشتباه بود چون بسياري هستند كه خودرو ندارند همين سهميه‌اي از بنزين عايدشان نمي‌شود هم اينكه مجبورند ضرر و زيان تاكسي‌ها و آژانس‌ها و اتوبوس‌ها را هم با پرداخت كرايه بدهند واقعاً عجب داستاني شده؟!!

۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۹:۲۱:۱۸
 
درخصوص اينكه بگوييم چرابنزين ارزان به سرمايه دارها بدهييم ودرواقع حق كساني كه ماشين ندارند ضايع ميشود بايد گفت با افزايش قيمت فشار به قشر ضعيف بيشتر شد چون كرايه هاافزايش يافت البته براي مركز نشينان كه از وسايل حمل ونقل عمومي بيشتري برخوردار هستند كمتر ولي درشهرستانها واقعا سخته ضمنا قبل ازگران شدن بنزين در مسيرهاي روستايي اگر ماشين سواري شخص پياده اي را ميديد سوار ميكرد ولي حالا يا بي تفاوت رد ميشه يا چنان كرايه اي ميخواد كه چشات از حدقه ميزنه بيرون


۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۰۸:۳۶:۰۰
 
هدفمندی یارانه ها از ابتدا هم اشتباه بود. اصلا چرا باید این طرح اجرا می شد همان وضعیت بنزین لیتری 100 تومن خیلی بهتربود. از وزارت نفت میخواهیم که مسوولین میخواهیم که وضعیت را به قبل برگردانند.




:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , تورم , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: